Nová Toyota Corolla Furia

Automobilka Toyota konečně ukázala koncept generace modelu Corolla Furia. Vůz je určen převážně pro mladší klientelu. A teď jedna špatná zpráva, novinka obohatí trh zřejmě jen v USA.
Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.
Nová generace modelu je určena především pro americký trh a měla by zaujmout daleko mladší publikum než doposud.
Zatímco nová generace hatchbacku auris vzbuzuje svým vzhledem spíše rozporuplné reakce, odezva na design studie Corolla Furia je zatím vesměs pozitivní, a to prakticky ze všech stran.
Corolla Furia je sedan, jak se na americký trh sluší a patří. Koncept hraje na sportovní notu, už jméno "furia" naznačuje její dravou povahu. V italštině je to výraz pro čertici, vztek, spěch.
Na oranžově lakované studii si téměř ihned všimneme dlouhého rozvoru (2 700 mm) a relativně krátkých převisů (celková délka 4 620 mm), na kompaktní třídu jsme tak svědky docela velké plochy dveří. Ta naznačuje, že krom designu by předností nové corolly měla být i vnitřní prostornost a snadný přístup do interiéru.
Pokud si odmyslíme agresivně tvarované nárazníky, vytáhlé blatníky a do nich zapadající 19palcová kola a výrazné karbonové doplňky, má Corolla Furia až nečekaně jednoduché tvary. Působí dynamicky a elegantně zároveň a dá se očekávat, že na nich bude Toyota pro sériovou verzi měnit naprosté minimum.
Tvary čelní masky jsou uhlazenější než u nového aurisu, dvojnásob to platí o zadních partiích. Některé dramatické prvky by mohly být zachovány v sériovém sportovním provedení.
O technice nového modelu Toyota zatím mlčí, je zřejmé, že pod kapotou žádná změna nebude, hybridní verze bude zřejmě povinností, i když v této kategorii nabízí Toyota model Prius. Jenže ten cílí na jinou klientelu a automobilka se bude chtít v USA s prodejními čísly nové generace corolly vrátit před Hondu Civic.
Do Evropy se však novinka asi nedostane, i když sedan současné generace se tu v omezené míře nabízí. Uvidíme.