Toyota Crown

Model Toyota Crown vstupuje do nového roku již ve čtrnácté generaci. Vůz se bude prodávat hlavně na japonském trhu.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Zákazníci si mohou vybírat ze dvou variant – Crown Royal a Crown Athlete. Royal je laděn spíše luxusněji, zatímco Athlete na sportovnější. Obě provedení se liší především svou přídí – u Royal na masku chladiče navazují mřížky v nárazníku, tvary masky chladiče u Athlete automobilka připodobňuje ke koruně. Rozdíly na zádi už nejsou tak významné, omezují se jen na grafiku koncových svítilen a lehce odlišný nárazník. Kabiny obou verzí jsou stejné, liší se pouze použitými barevnými kombinacemi a materiály.
Nabídka motorů zahrnuje tři agregáty. Základem je 2,5litrový vidlicový šestiválec o výkonu 149 kW a točivém momentu 243 Nm. Tento motor je k dispozici se šestistupňovým automatem, který pohání zadní, nebo za příplatek všechna kola. Dále je tu hybridní provedení s 2,5litrovým řadovým čtyřválcem (131 kW a 221 Nm) pracujícím v Atkinsonově cyklu, který spolupracuje s elektromotorem o 105 kW a 300 Nm. Celkový výkon této hybridní soustavy činí 162 kW.
Poháněna jsou pouze zadní kola. Pro sportovněji zaměřenou verzi Athlete tu je ještě 3,5 litrový vidlicový šestiválec. Ten dosahuje 232 kW a 377 Nm. Síla motoru je posílána na zadní kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. Crown Athlete je dlouhá 4.895 milimetrů, široká 1.800 mm a vysoká 1.450 mm, rozvor náprav činí 2.850 mm. Crown Royal je pak o 10 milimetrů vyšší. Svojí velikostí se tak vůz řadí do vyšší střední třídy.