Titulní obrázek

Hybridní Toyota TS030 jako vítěz v Sao Paulu

V šampionátu vytrvalostních závodů WEC v roce 1999 zvítězil v Sao Paulu na plné čáře tým Toyota. Od té doby se týmu nepodařilo vyhrát. Závodní vůz TS030 Hybrid, který řídil Alex Wurz a Nicolas Lapierre, exceloval.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Naposledy se Toyota z výhry v závodě světového šampionátu FIA radovala před třinácti lety, když Didier Auriol se spolujezdcem Denisem Giraudetem ovládli za volantem Corolly WRC tehdejší ročník Čínské rallye. V Interlagos se Toyotě dařilo celý víkend, do závodu její speciál se startovním číslem sedm startoval z prvního místa z páteční kvalifikace. Do cíle pak vítězná posádka dojela s více jak minutovým náskokem na druhý vůz v pořadí, kterým bylo Audi R18 e-tron quattro pilotované Marcelem Fässlerem, André Lottererem a Benoitem Tréluyer.

Lapierre po závodě ocenil ovladatelnost vozu a to, že hybridní systém fungoval spolehlivě. Wurz zase uvedl, že k vítězství pomohlo také nízké opotřebení pneumatik Michelin. Toyota se se speciálem TS030 Hybrid účastnila i letošního ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu v Le Mans.

Ani jedna ze dvou Toyot do cíle nedorazila, vůz se startovním číslem osm (v tu chvíli pilotovaný Anthony Davidsonem) však na sebe upozornil srážkou s Ferrari 458 Italia týmu AF Corse. Příští šestihodinový vytrvalostní závod se v rámci seriálu FIA WEC koná 29. září v Bahrajnu. Do tohoto závodu Toyota opět nasadí speciál TS030 Hybrid s posádkou Wurz, Lapierre.