Titulní obrázek

Honda a Toyota se stávají nejoblíbenějšími značkami v USA

Podle letošní studie americké výzkumné společnosti Harris Interactive je nejoblíbenější automobilovou značkou na americkém trhu bezesporu japonská společnost Honda. V loňské studii zvítězila domácí automobilka Ford. Ovšem hned za Fordem se objevila Toyota. V letošních statistikách vyšel Ford až třetí, i když obdržel více bodů než loni.

Z výsledků tedy vyplývá, že dvě japonské značky poráží domácí. Společnost Toyota se navíc po problémech s mnoha svolávacími akcemi vrací zpět na vrchol v automobilovém trhu. Na dalších místech se objevili světově známé značky Chevrolet, Volkswagen, Hyundai.

Harris Interactive rozděluje automobilové značky na luxusní a na ty se širokou nabídkou. Mezi těmi luxusními se k titulu nejoblíbenější značky druhý rok v řadě řadí Mercedes-Benz. Druhé v oblíbenosti skončilo BMW, následované třetím Lexusem. Všechny tři tyto automobilky pravidelně bojují o nejvyšší umístění v této tradiční anketě. Mercedes byl první v posledních osmi letech čtyřikrát, Lexus byl nejvýše třikrát.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Automobilka BMW se také pravidelně umisťuje mezi trojicí nejoblíbenějších luxusních automobilových značek. Čtvrté místo v oblíbenosti získal Cadillac, pátá byla Acura, luxusní značka Hondy. Audi bylo sedmé. V rámci studie byly analyzovány odpovědi více než 38.500 spotřebitelů. Ti během 31. ledna až 20. února prostřednictvím internetu odpovídali na otázky týkající se jednotlivých značek. Například jak veřejnost danou značku zná, jak pozitivně o ní myslí či zda daný člověk uvažuje nad darem značce nebo nad obchodováním s ní. Uvídíme příští rok, jestli nás náhodou překvapí jiné pořadí.